ДЖЕРЕЛА САМООСВІТИ

Нова програма. Новий стандарт. Музичне мистецтво. 5, 6, 7 класи

Автор  
Тематична структура програми «Музичне мистецтво» (5 – 7 кл.)
35 год на рік (1 год на тиждень), з них 4 год – резервний час
Клас
Тема року
Теми
5
Види музичного мистецтва
Музика як вид мистецтва
Народна музика
Професійна музика
Взаємодія музики з іншими видами мистецтва
(образотворче мистецтво, архітектура, література, театр, цирк, кіно)
6
Жанри  музичного мистецтва
Жанри камерно-вокальної музики
Жанри хорової музики
Жанри камерно-інструментальної музики
Жанри симфонічної музики

7

Музика: діалог  традицій і   новаторства
Мистецтво в нашому житті
Новітні музичні явища


клас. Види музичного мистецтва
Зміст
Державні вимоги  до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
Музика як вид мистецтва

Народна музика 











Учень
знає і розуміє:
  • основні засоби музичної виразності, їх роль у створенні  музичного образу;
  • особливості народних пісень і танців, народних музичних інструментів;
  • значення музики в житті, зокрема в побуті, медіа-просторі;
уміє:
  • дотримуватися правил співу;
  • виразно виконувати народні пісні з елементами театралізації, зокрема обрядові, побутові, історичні та ін.;
  • створювати найпростіший ритмічний супровід до пісні;
  • інтерпретувати зміст прослуханих музичних творів;
  • розрізняти тембри співацьких голосів, звучання українських народних  інструментів;
 застосовує:
  • музичні знання та вміння у власному житті
Професійна музика

Взаємодія музики
з іншими видами мистецтва
 Учень
 знає і розуміє:
  • характерні ознаки програмної та непрограмної, вокальної та інструментальної, хорової та симфонічної музики;
  • зв’язок народної і професійної музики;
  • особливості взаємодії  музики та інших видів мистецтва (образотворче мистецтво, література, театр, цирк, кіно) ;
  • різновиди ансамблів та оркестрів;
 уміє:
  • порівнювати твори вокальної  та  інструментальної музики;
  • передавати музичні образи в малюнках, пластичних імпровізаціях;
  • орієнтуватися в поняттях «вокальна», «інструментальна», «хорова», «симфонічна музика»;
  • розрізняти тембри інструментів симфонічного оркестру;
  • характеризувати засоби музичної виразності;
  • інтерпретувати зміст музичних творів і творів інших видів мистецтва;
застосовує:
  • музичні знання та вміння, зокрема форми взаємодії музики з іншими видами мистецтва в процесі комунікації
Наприкінці 5 класу учень виявляє здатність:
  • інтерпретувати зміст музичних творів, зокрема у їх взаємозв’язках з іншими видами мистецтва; передавати враження від музики вербальними, художніми засобами, засобами ритмопластики та театралізації;
  • виконувати пісні  серед однолітків, у родині з рухами та ритмічним акомпанементом;
  • розуміти зв’язок музики з іншими видами мистецтва, застосовувати міжпредметні компетентності у
процесі художньо-творчої діяльності;
  • висловлювати власні судження про музику та інші види мистецтва, виявляти естетичне ставлення до них, брати участь у міжособистісному спілкуванні з приводу музики, співпрацювати в малих і великих групах;
  • проявляти допитливість у процесі пізнання музики, використовувати різні друковані джерела інформації про музичне мистецтво у навчально-пізнавальній та соціокультурній діяльності
6 клас.  Жанри музичного мистецтва
Зміст
Державні вимоги  до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
Жанри камерно-вокальної    музики

Жанри хорової музики



Учень
знає і розуміє:
  • характерні ознаки жанрів камерно-вокальної та хорової музики   (пісня, гімн, романс, кантата, ораторія, меса, літургія та ін.) відповідно до їх призначення;
уміє:
  • порівнювати камерно-вокальні та хорові жанри;
  • виконувати пісні, які виражають різні естетичні почуття;
  • інтерпретувати образний зміст камерно-вокальних і хорових творів;
  • визначати композиційну будову (форму) музичних творів різних   камерно-вокальних і хорових жанрів, типи розвитку;
застосовує:
  • набуті знання про вокальну та хорову музику у власній виконавській діяльності
Жанри камерно- інструментальної музики

Жанри симфонічної музики








Учень
знає і розуміє:
  • характерні ознаки  музичних жанрів  –  камерно-інструментальних  (прелюдія, скерцо, ноктюрн, етюд, варіації, рондо, соната, квартет та ін.), і симфонічних (увертюра, концерт, симфонія, симфонічна поема, сюїта та ін.);
  • особливості музичних циклів, поєднання жанрів;
 уміє:
  • співати пісні, зокрема двоголосні;
  • інтерпретувати інструментальні твори різних жанрів, визначати їх композиційну будову (форму), типи розвитку музики;
застосовує:
  • набуті знання про інструментальну музику в процесі міжособистісного спілкування
Наприкінці 6 класу учень виявляє здатність:
  • інтерпретувати музичні твори різних жанрів, усвідомлюючи єдність змісту і форми, типи розвитку музики;
  • виконувати пісні різних жанрів (соло, в ансамблі, хорі); 
  • застосовувати набуті музичні знання і вміння для самореалізації, створення  домашньої фонотеки, складання програм шкільних і позашкільних концертів;
  • розуміти зв’язок музики з гуманітарними та природничими дисциплінами, застосовувати міжпредметні компетентності у різноманітній творчій діяльності;
  • висловлювати оцінні судження щодо музики різних жанрів, виявляти естетичне ставлення до музичної діяльності, брати участь у дискусіях, порівнювати власну думку щодо музики з думкам інших і толерантно ставитися до них, виявляти ініціативу та взаємодопомогу у груповій роботі;
  • - проявляти активність у процесі пізнання музичного мистецтва, використовувати медіаресурси (радіо, телебачення тощо) у пошуковій діяльності
7 клас.  Мистецтво: діалог традицій і новаторства
Зміст
Державні вимоги  до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
Музичне мистецтво
у нашому житті
Учень
знає і розуміє:
  • музичну культуру рідного краю;
  • особливості аранжування народної та академічної музики;
  • специфіку традиційної та сучасної обробки народної музики;
  • особливості відображення етнічних мотивів у класичній і сучасній музиці;
уміє:
  • виразно виконувати пісні, створювати елементарний супровід до них;
  • порівнювати оригінальні музичні твори та їх аранжування;
застосовує:
  • знання та вміння з аранжування народної музики у власній виконавській творчості

Новаторство в музичному  мистецтві
Учень
знає і розуміє:
  • особливості сучасних музичних явищ (джаз, рок, поп, шансон, авторська пісня);
  • відмінності між рок-оперою, мюзиклом і класичними музично-театральними жанрами;
  • виражальні засоби електронної музики;

уміє:
  • розрізняти та виконувати вокальні твори сучасних напрямів (джаз, рок, поп, шансон, авторська пісня);
  • висловлювати емоційно-ціннісне ставлення до творів сучасного музичного мистецтва;
  • створювати власні музичні композиції з використанням комп’ютерних технологій;
застосовує:
  • знання про сучасні музичні напрями у власній творчій діяльності
Наприкінці  7 класу учень виявляє здатність:
  • самостійно інтерпретувати музику сучасності, розуміючи взаємозв’язок традицій і новаторства;
  • виконувати сучасні вокальні твори, зокрема мовою оригіналу, створювати елементарний музичний супровід до них, здійснювати музично-технічне забезпечення шкільних виховних заходів, застосовувати набуті музичні знання і вміння для самореалізації та у соціокультурній діяльності;
  • розуміти  зв’язок музики з предметами інших освітніх галузей і застосовувати міжпредметні компетентності у процесі самореалізації та у соціокультурній діяльності;
  • висловлювати критичні судження щодо музичних явищ сучасності, виявляти естетичне ставлення до них, аргументовано доводити власну позицію щодо музичних явищ сьогодення під час дискусії, брати участь у різних видах індивідуальної і колективної музичної діяльності;
  • проявляти самостійність  у процесі пізнання музичних явищ сучасності, прагнення використовувати  інтернет-ресурси, комп’ютерні програми з музичного мистецтва у пошуково-дослідній і соціокультурній діяльності

Комментариев нет:

Отправить комментарий