5 клас. Види музичного мистецтва
|
Зміст
|
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
|
Музика як вид мистецтва
Народна музика
|
Учень
знає і розуміє:
- основні засоби музичної виразності, їх роль у створенні музичного образу;
- особливості народних пісень і танців, народних музичних інструментів;
- значення музики в житті, зокрема в побуті, медіа-просторі;
уміє:
- дотримуватися правил співу;
- виразно виконувати народні пісні з елементами театралізації, зокрема обрядові, побутові, історичні та ін.;
- створювати найпростіший ритмічний супровід до пісні;
- інтерпретувати зміст прослуханих музичних творів;
- розрізняти тембри співацьких голосів, звучання українських народних інструментів;
застосовує:
- музичні знання та вміння у власному житті
|
Професійна музика
Взаємодія музики
з іншими видами мистецтва
|
Учень
знає і розуміє:
- характерні ознаки програмної та непрограмної, вокальної та інструментальної, хорової та симфонічної музики;
- зв’язок народної і професійної музики;
- особливості взаємодії музики та інших видів мистецтва (образотворче мистецтво, література, театр, цирк, кіно) ;
- різновиди ансамблів та оркестрів;
уміє:
- порівнювати твори вокальної та інструментальної музики;
- передавати музичні образи в малюнках, пластичних імпровізаціях;
- орієнтуватися в поняттях «вокальна», «інструментальна», «хорова», «симфонічна музика»;
- розрізняти тембри інструментів симфонічного оркестру;
- характеризувати засоби музичної виразності;
- інтерпретувати зміст музичних творів і творів інших видів мистецтва;
застосовує:
- музичні знання та вміння, зокрема форми взаємодії музики з іншими видами мистецтва в процесі комунікації
|
Наприкінці 5 класу учень виявляє здатність:
- інтерпретувати зміст музичних творів, зокрема у їх взаємозв’язках з іншими видами мистецтва; передавати враження від музики вербальними, художніми засобами, засобами ритмопластики та театралізації;
- виконувати пісні серед однолітків, у родині з рухами та ритмічним акомпанементом;
- розуміти зв’язок музики з іншими видами мистецтва, застосовувати міжпредметні компетентності у
процесі художньо-творчої діяльності;
- висловлювати власні судження про музику та інші види мистецтва, виявляти естетичне ставлення до них, брати участь у міжособистісному спілкуванні з приводу музики, співпрацювати в малих і великих групах;
- проявляти допитливість у процесі пізнання музики, використовувати різні друковані джерела інформації про музичне мистецтво у навчально-пізнавальній та соціокультурній діяльності
|
6 клас. Жанри музичного мистецтва
|
Зміст
|
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
|
Жанри камерно-вокальної музики
Жанри хорової музики
|
Учень
знає і розуміє:
- характерні ознаки жанрів камерно-вокальної та хорової музики (пісня, гімн, романс, кантата, ораторія, меса, літургія та ін.) відповідно до їх призначення;
уміє:
- порівнювати камерно-вокальні та хорові жанри;
- виконувати пісні, які виражають різні естетичні почуття;
- інтерпретувати образний зміст камерно-вокальних і хорових творів;
- визначати композиційну будову (форму) музичних творів різних камерно-вокальних і хорових жанрів, типи розвитку;
застосовує:
- набуті знання про вокальну та хорову музику у власній виконавській діяльності
|
Жанри камерно- інструментальної музики
Жанри симфонічної музики
|
Учень
знає і розуміє:
- характерні ознаки музичних жанрів – камерно-інструментальних (прелюдія, скерцо, ноктюрн, етюд, варіації, рондо, соната, квартет та ін.), і симфонічних (увертюра, концерт, симфонія, симфонічна поема, сюїта та ін.);
- особливості музичних циклів, поєднання жанрів;
уміє:
- співати пісні, зокрема двоголосні;
- інтерпретувати інструментальні твори різних жанрів, визначати їх композиційну будову (форму), типи розвитку музики;
застосовує:
- набуті знання про інструментальну музику в процесі міжособистісного спілкування
|
Наприкінці 6 класу учень виявляє здатність:
- інтерпретувати музичні твори різних жанрів, усвідомлюючи єдність змісту і форми, типи розвитку музики;
- виконувати пісні різних жанрів (соло, в ансамблі, хорі);
- застосовувати набуті музичні знання і вміння для самореалізації, створення домашньої фонотеки, складання програм шкільних і позашкільних концертів;
- розуміти зв’язок музики з гуманітарними та природничими дисциплінами, застосовувати міжпредметні компетентності у різноманітній творчій діяльності;
- висловлювати оцінні судження щодо музики різних жанрів, виявляти естетичне ставлення до музичної діяльності, брати участь у дискусіях, порівнювати власну думку щодо музики з думкам інших і толерантно ставитися до них, виявляти ініціативу та взаємодопомогу у груповій роботі;
- - проявляти активність у процесі пізнання музичного мистецтва, використовувати медіаресурси (радіо, телебачення тощо) у пошуковій діяльності
|
7 клас. Мистецтво: діалог традицій і новаторства
|
Зміст
|
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
|
Музичне мистецтво
у нашому житті
|
Учень
знає і розуміє:
- музичну культуру рідного краю;
- особливості аранжування народної та академічної музики;
- специфіку традиційної та сучасної обробки народної музики;
- особливості відображення етнічних мотивів у класичній і сучасній музиці;
уміє:
- виразно виконувати пісні, створювати елементарний супровід до них;
- порівнювати оригінальні музичні твори та їх аранжування;
застосовує:
- знання та вміння з аранжування народної музики у власній виконавській творчості
|
Новаторство в музичному мистецтві
|
Учень
знає і розуміє:
- особливості сучасних музичних явищ (джаз, рок, поп, шансон, авторська пісня);
- відмінності між рок-оперою, мюзиклом і класичними музично-театральними жанрами;
- виражальні засоби електронної музики;
уміє:
- розрізняти та виконувати вокальні твори сучасних напрямів (джаз, рок, поп, шансон, авторська пісня);
- висловлювати емоційно-ціннісне ставлення до творів сучасного музичного мистецтва;
- створювати власні музичні композиції з використанням комп’ютерних технологій;
застосовує:
- знання про сучасні музичні напрями у власній творчій діяльності
|
Наприкінці 7 класу учень виявляє здатність:
- самостійно інтерпретувати музику сучасності, розуміючи взаємозв’язок традицій і новаторства;
- виконувати сучасні вокальні твори, зокрема мовою оригіналу, створювати елементарний музичний супровід до них, здійснювати музично-технічне забезпечення шкільних виховних заходів, застосовувати набуті музичні знання і вміння для самореалізації та у соціокультурній діяльності;
- розуміти зв’язок музики з предметами інших освітніх галузей і застосовувати міжпредметні компетентності у процесі самореалізації та у соціокультурній діяльності;
- висловлювати критичні судження щодо музичних явищ сучасності, виявляти естетичне ставлення до них, аргументовано доводити власну позицію щодо музичних явищ сьогодення під час дискусії, брати участь у різних видах індивідуальної і колективної музичної діяльності;
- проявляти самостійність у процесі пізнання музичних явищ сучасності, прагнення використовувати інтернет-ресурси, комп’ютерні програми з музичного мистецтва у пошуково-дослідній і соціокультурній діяльності
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий